12. ročník
mezinárodní konference

NEWS

30.03.2017

HOLLAND pro všechny |

Včera proběhla zatím asi největší eAukce typu HOLLAND v hodnotě kolem 1 mil. EUR. Místo tulipánů šlo o složitější technologie. Úspora v řádech deseti tisíců EUR byla povzbuzením do dalších aukcí tohoto typu a důkazem, že každý z aukčních typů má své využití a je třeba s těmito možnostmi počítat už při plánování strategie nákupu.

27.03.2017

Resumé Kraljičovy matice |

V jednoduchosti je krása. A taky síla. O čem je vlastně kouzlo celé matice category managementu se dozvíte v článku "Z nákupu se musí stát řízení nákupu", který pro vás připravil a vtipně oglosoval Honza Vašek.

14.03.2017

Jak Peter Kraljič změnil nákupní svět |

Žijící legenda nákupu Peter Kraljič bude speciálním hostem letošního eBF. Všichni velitelé nákupních týmů se setkali s jeho "metodou nákupního portfólia", která je spíše známá jako Kraljičova matice. Na eBF uslyšíme výklad matice z pohledu jejího autora s odstupem 30-ti let. 2 500 citací v nejprestižnějších časopisech jsou vysvětlením toho, proč je Peter Kraljič považován za oborovou ikonu ve světovém měřítku, která se stala základním stabebním kamenem pro celý nákup a jeho budoucnost.

28.02.2017

ZÁŠTITA!!! |

Ani letošní ročník konference eBF nebude vyjímkou, a bude se konat pod záštitou primátora města Ostravy. Vážíme si podpory pana primátora Tomáše Macury a přístupu domovského města, které podporuje myšlenku elektronizace nákupu a veřejných zakázek.

15.11.2016

eBF 2016 je za námi... |

Po téměř roce příprav profrčely čtyři dny nákupního festivalu rychlostí, že až spadly brady pořadatelům a velké části účastníků. Bylo to super. Tím se stalo aktuální těšit se na další eBF. Musí být minimálně stejně příjemné, jak letošní, a znovu se na sebe musíme těšit. Tak jako to bylo letos. Děkuji všem. Milan

08.11.2016

Padající diplomy |

Dnes volal Tomáš Šturala, že mu hned v sedm ráno spadl diplom FSA z roku 2012 a o hodinu později spadl diplom z roku 2013, takže hned ověřoval, jestli je v Ostravě všechno v pořádku. Hlásím, že jsme připraveni. Padající diplomy byly zřejmě předzvěstí ostravského setkání. Město stojí, sály jsou postavené a těšíme se na vás. Začínáme!!! ZuzKa

20.10.2016

S autobusem průlet Ostravou |

Využijte skvělé příležitosti poznat Ostravu tak, jak jste ji ještě neviděli. Průmyslová oblast, chudé čtvrti, ale i skvosty našeho města. To vše jako komentovaná prohlídka s průvodcem, který je ostravák tělem i duší a svůj historický výklad umí proložit vtipem a historkami z podsvětí :). Nástup ve čtvrtek v 16.00 u hotelu Imperial.

19.10.2016

eProcurement |

Pracovní forum se zástupci Česka, Chorvatska, Slovenska a Evropy. Cílem bude formování představ o budoucnosti eProcurementu, jaké jsou před námi výzvy a v čem se můžeme inspirovat od ostatních států.

18.10.2016

Training Point |

Jedna ze scén, která poběží pod taktovkou našich trenérů. Na každé téma jsme vybrali jiného školitele, který povede trénink praktických dovedností. Ukazovat se budou příklady nejrůznějších nastavení, taktik, výpočtů a různých typů eAukcí.

17.10.2016

Nejčastější chyby v nákupu? |

Nejlepší poučení bývá z vlastních chyb. Jana Vaška, který je mistr v tom, jak vtipně a zároveň odborně sdílet své zkušenosti s ostatními účastníky, můžete vidět ve středu v sálu Budapešť.

O přednášejících 2017

Mário Biňas

Mário Biňas

Ve společnostech GFK, Centire a Slovnaft nasbíral zkušenosti z oblasti pokročilé analytiky a controllingu. Problematice e-Procurementu se věnuje od roku 2013, kdy ve společnosti BILLA implementoval elektronický nákup. V roce 2016 založil společnost BM GROUP SK, která se zabývá elektronickým nákupem (e-Procurement) výhradně pro firemní klienty. Říká o sobě, že je hráč a velmi rád vypráví, proto na téma e-Procurementu i přednáší.


Mateusz Borowiecki

Mateusz Borowiecki

Má více jak patnáctileté zkušenosti v mezinárodních projektech na poli vedení nákupů, konsultingu a sourcingu. Expert IT projektů: zavedení nákupního systému různých výrobců (Ivaul, Arib, easyRFX, NextBuy). Přednášející na několika nákupních konferencích a autor řady publikací na téma korporačních nákupů. Lektor na postgraduálních studiích v oblasti nákup na ALK ve Varšavě (Akademia Leona Koźmińskiego) a na VSB ve Vratislavi (Wyższa Szkoła Bankowa).


Ctirad Fischer

Ctirad Fischer

Absolvoval studium na VUT. Logistikou a nákupem spolu s doprovodnými službami, jako je Facility či Fleet Management, se zabývá téměř celou svou kariéru. Pracoval na různých manažerských postech, jak ve společnostech výrobního charakteru, například Celestica, tak utilitárního charakteru, jako je RWE, případně ryze obchodního charakteru ve společnostech Makro nebo Rexel. Jedním z působišť byla pozice Purchasing Director v Kooperativě, kde zajišťoval nákup, nákupní procesy, facility management a řízení projektů. Zkušenosti s řízením nákupních procesů, včetně zadávání veřejných zakázek, spojených se správou a provozem budov má i z pojišťovny VZP ČR. Aktuálně zastává pozici controlling&procurement managera ve společnosti zabývající se kompletním facility managementem - CENTRA.a.s.


Marian Gałuszka

Marian Gałuszka

Vystudoval mezinárodní obchod na Univerzitě v Krakowě, kde během studia několikrát vyjel do USA a Kanady na jazykový pobyt. Po škole nastoupil do společnosti Pro North Czech, a.s. kde působil na pozici logistika. Od roku 2009 pracuje ve firmě NAR marketing, s.r.o. jako vedoucí Centra uživatelské podpory eAukčního systému PROEBIZ (Houston PROEBIZ). Vede tým asistenční podpory, školí v ČR a zahraničí, podílí se na vývoji a testování systému.


Ondrej Jombík

Ondrej Jombík

Vedoucí úseku logistiky energetické společnosti ZSE a.s. Zodpovědně a kreativně vede strategický nákup, operativní nákup a skladovou službu s dopravou. Je členem EON Corporate supply Chain a Grid BAP, prosazuje maximální elektronizaci, transparentnost celého nákupního procesu a tvorbu kvalifikačních systémů pro dodavatele.


Milan Kaplan

Milan Kaplan

Marketingový specialista, konzultant, vedoucí projektu PROEBIZ. Spoluautor knih Firemní nákup a e-aukce a Jak levněji a lépe nakupovat. E-bizové zkušenosti prezentuje na odborných konferencích v Česku, na Slovensku a v Polsku. V devadesátých letech založil firmu NAR, která se specializovala na implementaci marketingových procesů do průmyslových podniků. Na konci devadesátých let firma začala vyvíjet a prosazovat v praxi e-bizové technologie. To vedlo k tomu, že v prvních letech nového tisíciletí se NAR úzce specializoval na výběr dodavatelů formou eAukce a na elektronizaci nákupních procesů. Projekt dostal název PROEBIZ a v současnosti je nejrozšířenějším eAukčním prostředím a zdrojem eAukčního know-how v centrální Evropě.


Kateřina Koláčková

Kateřina Koláčková

Je ředitelkou společnosti OTIDEA, která se zabývá především problematikou veřejných zakázek a koncesí. Specializuje se na kompletní administraci zadávacího řízení, včetně publikační a přednáškové činnosti. Může se pochlubit úspěšnou realizací tendrů v řádech několika miliard korun.


Jaroslav Kračún

Jaroslav Kračún

Vystudoval mezinárodní obchodní právo na univerzitách Sorbonne v Paříži a Roberta Schumana ve Štrasburgu, tato studia pak doplnil studijními pobyty v Anglii a Francii a postgraduálem na vysoké obchodní škole ESSEC v Paříži. Právnické zkušenosti a praxi získal jako koepicient v mezinárodní advokátní kanceláři Gide Loyrette Nouel v Praze. V Evropské komisi působí již od roku 2008, v současnosti na generálním ředitelství pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky Evropské komise, kde se zabývá legislativou veřejných zakázek a jejich uplatňování v České a Slovenské republice. Mimo to se zabývá politikou inovací v oblasti zadávání veřejných zakázek.


Peter Kraljič

Peter Kraljič

Dr. Peter Kraljic je světově uznávaný autor nákupní matice, vizionář a propagátor category managementu. Nákupní matici vytvořil a představil poprvé v roce 1983 v časopise Harvard Business Review., nyní se jeho odkaz o strategii nákupu a vztahu s dodavateli používá ve všech světových publikacích o nákupu. Od roku 1982 působil jako ředitel McKinsey & Company v Düsseldorfu. Vystudoval Technickou univerzitu v Lublani, obdržel titul Ph.D. na Technické univerzitě v Hannoveru a titul MBA titul z INSEAD ve Francii.


Andrzej Kulbiński

Andrzej Kulbiński

Na podzim roku 2007 se stal členem mezinárodní skupiny jako zaměstnanec hotline systému PROEBIZ. Za tři a půl roku dosáhl na pozici specialistu na eAukce, kde v rámci asistenční podpory řeší nejsložitější eAukčné problémy ve firmách a institucích. Navíc je trenérem administrátorů, a nejslavnějším trenérem systému PROEBIZ.


Jaroslav Lexa

Jaroslav Lexa

Jeden ze zakladatelů slovenského APUeNu. Nenapravitelný optimista, který věří, že na Slovensku se dá nakupovat vtipně, zajímavě, a zároveň i hospodárně a v souladu se zákonem. Se svým týmem, to dokázal jako ředitel odboru veřejných zakázek na MPSVaR SR, kde za rok ušetřil více než 5 mil. EUR. Píše smlouvy, námitky, články, knihy a někdy dávno i blogoval. Jako školitel v oblasti veřejných zakázek na Slovensku, dokáže lidem vysvětlit, kde v zákoně se nachází zdravý selský rozum.


Peter Mikuláš

Peter Mikuláš

Vystudoval marketing a management na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné, kde během studia pracoval jako správce počítačové sítě. Po škole, v roce 2010, nastoupil do společnosti NAR marketing s.r.o., kde v současné době pracuje na pozici country manager. Implementuje eAukční sw PROEBIZ do vnitropodnikových procesů jednotlivých klientů. Specializuje se na zefektivnění procesů ve veřejných zakázkách postavením struktury soutěží.


Marcela Turčanová

Marcela Turčanová

Je viceprezidentkou asociace APUeN SK a manažerem APUEN AKADEMIE. Věnuje se elektronizaci veřejných zakázek a vzdělávání a to nejen v oblasti práce se slovenským Elektronickým kontraktačním systémem (EKS). Je odvážná a trpělivá. Chce naučit lidi, jak hospodárně nakupovat za státní peníze. Ty nejlepší nominuje do soutěže FSA, které je hlavní organizátorkou.


Miloš Olejník

Miloš Olejník

Prezentuje své zkušenosti dvacetileté praxe v nákupu nadnárodních firem, jako jsou IKEA, MAKRO, RWE a z dalších společností. Dnes je vedoucím nákupu a služeb v INNOGY. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení.


Karel Otýs

Karel Otýs

Manažer nákupu, lektor, konzultant. Po 12 leté aktivní službě jako manažer nákupu nyní již 5 let učí, sbližuje, radí, sdílí, diskutuje, motivuje, trénuje i koučuje nákupčí, manažery nákupu, ale i jejich interní klienty a občas i dodavatele. Zkušený praktik, hledající neotřelá nová řešení s důrazem na efektivnost a jednoduchost a se schopností i složitý problém rozložit na jednoduché srozumitelné molekuly.


Ivana Ondruchová

Ivana Ondruchová

Významný díl zkušeností získala ve společnosti NAR marketing. Specializuje se na eAukce v nákupu jako odborný administrátor a lektor. V rámci asistenční podpory klientů řeší nejsložitější eAukční případy.


Daša Paláková

Daša Paláková

V oblasti veřejných zakázek se pohybuje od roku 2006. Byla součástí implementace projektu Elektronického kontraktačního systému, který se svým týmem úspěšně zavedla do praxe. V současnosti působí jako ředitelka odboru veřejných zakázek na Ministerstvu vnitra SR a její tým je realizuje jak pro potřeby Ministerstva vnitra SR tak centrálně.


Zdeněk Pytlíček

Zdeněk Pytlíček

17 let se pohybuji v oblasti nákupu, od nákupčího po stratéga, od státní správy po soukromé společnosti. Posledních 10 let se zaměřuji na nákupní legislativu, procesy a systémy. Jednoduše řečeno mou doménou jsou veškeré činnosti nákupu, při kterých se „nenakupuje“, chcete-li, nevyjednává s dodavateli. Co mě na tom baví? Nekonečná různorodost nákupu a z toho vyplývající nekonečné možnosti hledání optimálních řešení.


Jiří Róžański

Jiří Róžański

Z více než 10 let praxe v oblasti nákupu pracoval posledních 6 let ve skupině RWE na pozici Strategic Purchaser v týmu Core Comodity (oblast Měření a řídících systémů) a jako Procurement garant pro oblasti nákupních analýz. Nově zastává pozici vedoucího nákupu pro skupinu Xella v regionu CEE. Je velkým příznivcem elektronizace nákupního procesu a eAukcí.


Nikita Stampa

Nikita Stampa

Vedoucí oddělení inovací a elektronického zadávání veřejných zakázek na Generálním ředitelství EVROPSKÉ KOMISE pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky. V Komisi pracuje od roku 2001 jako člen týmů, které se věnují na příklad mezinárodní spolupráci v různých průmyslových odvětvích a ekonomické analýze dopadů politik zaměřených na posilnění jednotného trhu EU.


Alena Ševčíková

Alena Ševčíková

Vedoucí oddělení nákupu a veřejných zakázek v Nemocnici Nové Město na Moravě. Má bohaté zkušenosti se zadáváním veřejných zakázek různého rozsahu i financovaných z fondů EU. Její specializací jsou veřejné zakázky investičního charakteru především na zdravotnické technologie a stavební práce s využitím eAukcí jako prostředků pro hodnocení nabídek.


Jiří Špalek

Jiří Špalek

Manažer technologického zázemí projektu PROEBIZ. Vede tým PROEBIZ point, který se skládá z uživatelské podpory, vývoje a správy IT. Z „pointu“ se řídí implementace sw produktů PROEBIZ do firem a administrace jednotlivých on-line výběrových řízení. Trenér a konzultant v oblasti elektronizace nákupních systémů s patnáctiletou praxí v oboru.


Tomáš Trenkler

Tomáš Trenkler

Působil devět let v prostředí strojírenské společnosti, kde v roce 2004 začal využívat eAukce na elektronizaci výběrových řízení. Své zkušenosti z praxe uplatňuje od roku 2006 při šíření projektu PROEBIZ nejprve na Slovensku a od počátku roku 2015 zejména v Chorvatsku.


Alena Vačkářová

Alena Vačkářová

Od roku 2002 pracuje v odboru investic města Olomouce. Právník se zkušeností v řešení majetkoprávních vztahů u investičních akcí a s odbornou praxí v oboru zadávání veřejných zakázek, dotační politiky, poskytování veřejné podpory, PPP projektů, projektů Phare a zadávacího řízení dle evropských směrnic.


Jan Vašek

Jan Vašek

Patří ke špičkám oboru řízení nákupu a umí nabyté zkušenosti předávat studentům i praktikům. Studoval na Univerzitě Palackého, Harvardově univerzitě, univerzitě v Oxfordu a Cranfieldu. Praktické zkušenosti v nákupu získal ve společnosti Toyota, Inergy, Automotive Lighting a Swiss Krono. Je inspirujícím řečníkem a jeho workshopy doslova vtahují posluchače do problému.


Žaneta Vebrová

Žaneta Vebrová

Od roku 1997 pracuje ve společnosti KORADO, a.s. kde prošla finančním oddělením na pozici hlavní účetní a od roku 2012 se věnuje výběrovým řízením v nákupním týmu se zaměřením na služby a investice. Využívání elektronických nástrojů k vyjednávání či porovnávání dat je samozřejmostí. „Nákupní svět je tak krásně rozmanitý, že každý den netuším, čím novým mne opět může překvapit.“


Tomáš Veit

Tomáš Veit

Na pozici Head of Procurement Western&Central Europe v jedné z největších pivovarnických skupin na světě zodpovídá za lokální týmy a nákupní aktivity ve vybraných evropských zemích. Jeho současná specializace tkví ve zvyšování efektivity lokálních operativních týmů včetně měření jejich výkonu, zavádění jednotné IT infrastruktury, rozvoj e-sourcingu a taktických spot-buy aktivit.


Jana Vítová

Jana Vítová

Je vedoucím konzultačního týmu (country manager) projektu PROEBIZ pro Moravu, část východních Čech a Vysočinu. V roce 1990 byla prvním zaměstnancem NAR marketingu. Po dvou letech odešla a začala podnikat. V roce 2007 přijala nabídku vrátit se do společnosti NAR marketing a od té doby úspěšně rozšiřuje řady uživatelů PROEBIZ.


Jan Zahálka

Jan Zahálka

Právní expert re-medical s.r.o. se specializací na zdravotnictví, především na agendu úhrad a problematiku zdravotnických prostředků. Aktivně působí v oblasti veřejných zakázek, jejich elektronizace a využívání eAukcí v procesech hodnocení dodavatelských nabídek. Zabývá se i otázkami legislativy a v rámci poskytování poradenství zákonodárcům se mu již podařilo navrhnout a prosadit "drobnou uživatelskou novelizaci" zákona o veřejných zakázkách.


Martin Wiederman

Martin Wiederman

Procesní řízení, operační management a nákup jako proces patří mezi jeho životní koníčky. V oblasti nákupu a řízení se pohyboval ve společnostech Magneton Kroměříž a.s., ŽDB Viadrus, Vítkovice a.s. a Legios a.s. Své zkušenosti využívá při publikační i lektorské činnosti.


Martin Zelinka

Martin Zelinka

V současnosti ředitel nákupu divize Power&Gas Česká republika ve společnosti Siemens, s.r.o. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a procesů. Významný díl zkušeností načerpal v nákupních týmech energetické skupiny RWE.