Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy, Makro, nebo Amazon, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici Procurement and Operations Manager ve společnosti ESET.
Tom vede nákupní tým v pivovarnické skupině Asahi, jehož cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkého vztahu s dodavateli či interními zákazníky.
Zkušený nákupní manažer s více než 15 lety praxe na různých pozicích v Procurementu, se zkušenostmi v oblasti služeb, výrobních i obchodních odvětví. Momentálně působí ve společnosti Penta Hospitals International jako Chief Procurement Officer, kde zastřešuje nákupy pro 36 nemocnic a síť poliklinik na Slovensku, v Česku a Polsku. Zaměřuje se na rozvoj strategické úlohy nákupu, maximalizace nákupních synergií a digitalizaci nákupních procesů.
Možná trochu překvapí, že doménou práce Zdeňka Pytlíčka, který si prošel pozicemi od nákupčího až po stratéga, jsou veškeré nákupní činnosti, při kterých se "nenakupuje". Ve společnosti GasNet se momentálně zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a robotizaci nákupních procesů, implementaci a rozvoj nákupních systémů, reportin a analýzy a nákupní legislativu. Příklad? V roce 2017 byl spuštěn první robotizovaný proces v nákupu a v současnosti více než 92% nákupních transakcí provádí stroje, bez zásahu nákupčích.
Dlouhodobě se zabývá tématem odpovědného zadávání veřejných zakázek. Leona byla ředitelkou neziskové organizace Nová ekonomika. Od roku 2014 působila jako vedoucí oddělení veřejných zakázek na Ministerstvu práce a sociálních věcí, kde vedla i projekt „Sociálně odpovědné veřejné zadávání“. Potenciál veřejných zakázek spatřuje ve strategickém zadávání. Dříve si vyzkoušela mimo jiné předsednictví ve Výboru pro vzdělávání v Radě Evropské unie. Aktuálně působí na Ministerstvu pro místní rozvoj v pozici náměstkyně sekce bydlení výstavby a veřejného investování.
Veřejným zakázkám se začal věnovat již v rámci praxe při studiu právnické fakulty a tento obor ho okamžitě oslovil, i když z velké části díky skvělým kolegyním a kolegům na krajském úřadě Jihomoravského kraje, kteří ho toho mnoho naučili a které má v současnosti tu čest vést. Veřejné zakázky vnímá jako příležitost přispět k rozvoji prostoru, ve kterém denně pohybujeme, snaží se k nim proto přistupovat odpovědně a se zdravým rozumem a zároveň tak, aby zadávací proces nebyl jen stále stejným koloběhem formalit, ale abychom i v jeho rámci dokázali najít zajímavé cestičky k dosažení našich cílů a priorit.
Od doby, kdy se Jan pustil do mezinárodního nákupu a logistiky v roce 1994, v tomto oboru se vyzná jako ryba ve vodě. Vedl nákupní týmy ve firmách, jako jsou Unipetrol, KUKA a BLANCO. Kromě toho se věnuje projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, lektorské činnosti, překladům a vzdělávání v oblasti osobního rozvoje. Pustil se také do svého vlastního projektu B2C. Mimo svou pracovní angažovanost ho od dětství baví baseball, a fandí týmu Arrows Ostrava v extralize. Pokud má volný čas, užívá si tvůrčího vyžití v oblasti grafiky a rád se ponoří do světa Pratchetovy Zeměplochy, kde ho okouzlují postavy a příběhy této fantastické říše.
Za posledních 16 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, sourcing manažera, po konzultanta nákupních řešení, až po obchodního zástupce. Aktuálně na pozici Senior Sales Executive nákupních řešení v SAP pomáhá zákazníkům v ČR a SK najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financích a logistice. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
Advokátka se specializací na právo veřejných investic a veřejných zakázek. Dnes Of Counsel v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS, ve které do roku 2023 jako partner budovala tým specializovaný pro veřejný sektor (40 právníků), jenž během jejího působení získal čtyři vítězství v soutěži Právnická firma roku pro oblast veřejných zakázek. Od ledna 2023 působí půlkou své kapacity jako poradce vrchní ředitelky Leony Gergelové Šteigrové na Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) v týmu pro přípravu – a od února 2024 pro implementaci - Národní strategie veřejného zadávání, čímž navázala na své působení v projektu odpovědného zadávání (SOVZ) při MPSV. Kromě toho Adéla Havlová působí ve vedení odborných asociací (Asociace pro veřejné zakázky - AVZ a Unie administrátorů - UNIAVEZ) a je členem expertní skupiny MMR pro legislativu k veřejným zakázkám. Věnuje se rozvoji best practice a inovací ve veřejném zadávání, včetně elektronizace, cirkulární ekonomiky, nákupních praktik a systémů, hodnocení kvality apod. Od r. 2014 do 2023 byla členkou rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Využívá know-how z dalších členských států EU, zejména Německa, Rakouska, Nizozemí a samozřejmě Slovenska. Pravidelně přednáší a publikuje v odborných periodikách.
Rasťo je spoluzakladatel slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie (strojové učení, uměla inteligence, NLP) a integruje ChatGPT od Open Ai na moderní řízení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší 15-ročné zkušenosti z vedoucích pozic v rámci kontrakt managementu, procesního inženýrství a digitálních inovací v oblasti procurementu. Pro nadnárodní společnosti vyjednával smluvní podmínky při nákupech v hodnotě více jak 50 mil. Eur. Jeho zájem o technologie našel uplatnění při neustálém zlepšování procesu v nákupu, řízení smluv, zvyšování efektivity týmu a interní spolupráce ve firmě. Dnes se jeho nápady a vize inteligentního kontrakt managementu přetavili do řešení Cequence, které denně pomáhá šetřit klientům tisíce hodin práce. Když právě nepřemýšlí nad budoucností tvorby a vyjednávání smluv, zajímá se o streetart a alternativní formy výtvarného umění, plánuje další výlet do zajímavé destinace anebo hodnotí kvalitu lokálního řemeslného piva.
Jaroslav Lexa je věčný optimista, kterého neopouští víra v to, že na Slovensku se dá nakupovat vtipně, zajímavě a zároveň i hospodárně a v souladu se zákonem. Zabývá se psaním smluv, námitkami, píše články, knihy a v minulosti také blogoval. Jako školitel v oblasti veřejných zakázek dokáže lidem vysvětlit, kde v zákoně se nachází zdravý selský rozum. Je uznávaným odborníkem ve veřejném obstarávání, který prosazuje aplikaci inovativních postupů v této oblasti včetně sociálního aspektu a ochrany životního prostředí. Taktéž je spoluzakladatelem slovenského APUeNu. V současnosti působí ve funkci podpředsedy Úradu pre verejné obstarávanie do které byl jmenován vládou Slovenské republiky v roce 2020.
Kde vládne chaos, a scházejí pravidla, musí jednoho dne nastoupit řád a systematičnost. Jinak není možné se posunout dál. Své o tom ví Michal Kristiňák, právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti logistiky a nákupu. V minulých letech stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností, jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje jako Procurement manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.
Jako generální ředitel na Ministerstvu dopravy má za úkol implementovat znalosti a procesy s ohledem na podřízené organizace v působnosti ministerstva dopravy. Na Ministerstvu zdravotnictví vykovával koncepční, koordinační a kontrolní činnost na úrovni Ministerstva zdravotnictví SR v oblasti veřejných zakázek. Koordinoval a metodicky usměrňoval procesy zadávání veřejných zakázek ve vztahu k organizacím v působnosti MZSR, posuzoval a kontroloval procesy veřejného zadávání ve zdravotnickém resortu a vydával odborná stanoviska. Podílel se na tvorbě systému FLASHBONE, který využil na ministerstvu zdravotnictví při nákupu dýchacích přístrojů v kritickém období okolo pandemie COVID-19 a na Správě státních materiálních rezerv při nákupu OOPP. Jako lektor a školitel se pravidelně účastní různých školení s tematikou zadávání veřejných zakázek a je držitelem certifikátu pro technickou přípravu a administraci eAukcí a tenderingu. Působí také jako předseda dozorčího orgánu INMM Košice.
Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.
Miroslav Singer, bývalý guvernér České národní banky a současný ekonomický stratég v Generali CEE, je člověkem, který s elegancí přeměňuje ekonomické výzvy na příležitosti. Od studenta gymnázia, přes doktorát v USA, až k vrcholům české ekonomiky, Singerův profesní život připomíná thriller, ve kterém se míchají prognózy, finanční strategie a nečekané zvraty. Na eBF nám odhalí, jak naviguje v nejistých vodách globální ekonomiky, a to vše s lehkostí sobě vlastní. Ukáže nám, že i ekonomie může být zábavná.
Svému poslání, které spočívá v mimořádně aktivní podpoře zadavatelů a zjednodušení a zrychlení zadávání veřejných zakázek, se Kateřina Koláčková věnuje 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. V oblasti veřejných zakázek má rozhodně čím inspirovat, ať se jedná o zkušenosti s realizací různých zakázek napříč odvětvími či různými způsoby hodnocení nabídek. Vždyť od roku 2004 se aktivně věnuje problematice veřejných zakázek z pohledů zadavatelů. Realizovala tendry v řádech desítek miliard.
Vystudoval právo na University of Westminster v Londýně a na Trnavské univerzitě v Trnavě. Od roku 2012, kdy ukončil advokátní praxi v Londýně, působí v advokacii na Slovensku jako partner a zakladatel advokátní kanceláře Grand Oak Legal. Zaměřuje se na oblast práva veřejného obstarávání, práva Evropské Unie, soutěžního práva, ochranu osobnosti, comman law a státní pomoc. Také vyučuje na Právnické fakultě Trnavské univerzity v Trnavě předměty – právo veřejného obstarávání, státní pomoc a základy common law. Je pravidelným přispěvatelem ve vícero odborných časopisech zaměřených na právo veřejného obstarávání a je lektorem seminářů zaměřených na totéž právo, eurofondy a ochranu osobních údajů.
V současné době je ředitelkou Úřadu pro investice a akvizice Ministerstva obrany Slovenské republiky, v předchozím období řídila veřejné zakázky a nákupy na slovenských ministerstvech financí, vnitra a kultury. Je asi jen málo komodit, situací a problémů, se kterými se nesetkala. Z toho vyplývá, že její odborné znalosti musejí být pořádně husté. A také že jsou. Veřejným zakázkám se věnuje od roku 2006, kromě toho školí, přednáší, publikuje, radí. Je fanynkou elektronizace, ale tvrdí, že lidský potenciál a vztahy jsou nenahraditelné. Drží se zásady zdravého selského rozumu a snaží se přesvědčit své okolí a odbornou (i neodbornou) veřejnost, že je možné se uplatnit i ve veřejných zakázkách.
Ve veřejných zakázkách si člověk pořádně „zaprávničí“, říká Miroslav Knob, který právnické vzdělání nejprve pět let rozvíjel na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Veřejným zakázkám se věnoval jako analytik a později jako vedoucí jednoho z oddělení, které se zabývalo jejich kontrolou. Od roku 2018 pracuje ve firmě Otidea jako administrátor veřejných zakázek, které považuje za super obor s možností aktivně tvořit a společně s ostatními se dobrat konkrétních výsledků.
Těžko může na eBF chybět profík, který zrealizoval firemní nákupy v celkové hodnotě přesahující 3,5 miliardy eur. Jacek, který má 17 let praxe ve vedení dodavatelských řetězců, bude bezesporu patřit mezi vyhledávané „spíkry“ ze sféry globálního nákupu. Dříve byl strategickým nákupčím v koncernu Philips či „Global Category“ a manažerem ve skupině Carlsberg a Danfoss Group. Poté víceprezidentem společnosti Nextbuy. Nyní pracuje ve vlastní společnosti OperaPro Procurement Consultancy a můžete se sním setkat na YT kanále - Okiem Kupca.
Marketingový specialista, konzultant a vedoucí projektu PROEBIZ, který své zkušenosti prezentuje na konferencích v Česku, na Slovensku a v Polsku. V devadesátých letech Milan Kaplan založil firmu NAR specializující se na marketingové procesy v průmyslových podnicích. Následně začala vyvíjet a prosazovat v praxi e-bizové technologie, jako je výběr dodavatelů formou eAukce a elektronizace nákupních procesů. Projekt, který dostal název PROEBIZ, je nyní nejrozšířenějším eAukčním prostředím a zdrojem know-how v celé střední Evropě.
Působí jako manažer nákupu projektů pro celou skupinu MOL. Má bohaté zkušenosti z oblasti strategického nákupu na pozici Senior Category Managera MRO a před transformací vedl lokální nákup ve společnosti Slovnaft. Absolvoval executive double MBA SEED/Corvinus a roční kurz CIPS practitioner. Kromě kurzu DNT přednáší na Univerzitě v Komárně a trénuje na Interní akademii v MOL Group. Ve volném čase si rád užívá života.
Martin se téměř celý svůj profesní život zabývá problematikou veřejného zadávání. Od referentské pozice na sekci veřejných zakázek ÚOHS, jako student a pedagog na Mendelově univerzitě v Brně, kde přednášel a zároveň aktivně publikoval na toto téma odborné články a v současnosti jako vedoucí odboru veřejných zakázek na Vysokém učení technickém v Brně. Pravidelně se účastní konferencí, seminářů či workshopů zaměřených na problematiku veřejných zakázek a stále publikuje v odborných časopisech. Je zastáncem a propagátorem otevřeného, méně konzervativního, méně formalistického, rozumově založeného a inovativního přístupu k zadávání veřejných zakázek. Veškerá energie zadavatele by neměla být soustředěna pouze na procesní stránku zadání, která z pohledu „hledání kvality“ nehraje klíčovou roli. V současné době se zaměřuje zejména na rozvoj metody BVA/m4E jako efektivního a univerzálního nástroje pro výběr kvalitního dodavatele. Od roku 2021 je Martin členem rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro veřejné zakázky.
Marcela je CEO a spoluzakladatelkou konzultační společnosti APUEN AKADÉMIA s.r.o. a viceprezidentkou OZ APUeN SK založeného na podporu elektronizace nákupů. Ve své profesní praxi se věnuje zejména poradenské a konzultační činnosti pro dodavatele a veřejné zadavatele. Kromě toho se spolupodílí na tvorbě legislativy a aplikační praxe ve veřejných zakázkách. Také spolupracuje s neziskovými organizacemi jako je Transparency International Slovensko, Nadace Zastavme korupci nebo slovensko.digital. Má vášeň pro veřejné zakázky, proto v této oblasti s nadšením lektoruje, přednáší na mezinárodních konferencích a streamuje na youtube kanálu. Je členkou Procurement Boardu, kolektivu inspirativních nákupčích a zakázkářů.
Nabídka práce ve veřejných zakázkách jej zastihla na cestě do Španělska, odkud Michal Garaj zamířil na konkurz na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Na konkurzu uspěl a začal se zabývat námitkami v rámci revizních postupů. Později jej povolali do Rady ÚVO, kde pomáhal s rozhodováním druhého stupně. Po šesti a půl letech „přestoupil“ do týmu primátora Bratislavy Matúše Valla. Od roku 2019 tam vede oddělení veřejných zakázek, do kterých se snaží dostat co nejvyšší přidanou hodnotu.
Martin má bohaté zkušenosti s řízením dodavatelského řetězce, zásobováním, strategickým a operativním nákupem, logistikou, doplňováním zboží, plánováním, prognózováním, S&OP, řízením distribučních systémů a obecně s operacemi ve všech druzích podnikání, jako je maloobchod, velkoobchod, distribuce, výroba a koprodukce.
Od absolvování právnické fakulty se věnuje veřejným zakázkám, se kterými má zkušenosti jako zástupce kontrolního orgánu fondů EU i jako zadavatel. V současnosti je ředitelkou Centrálního nákupu Plzeňského kraje, který administruje veřejné zakázky pro 115 příspěvkových organizací. Jen za rok 2022 uspořil její tým krajské samosprávě více než 400 milionů korun. Prosazuje moderní a inovativní způsoby zadávání veřejných zakázek a elektronizaci veřejné správy. Ve volném čase se ráda potápí, sportuje a cestuje.
Ondrej je counselem v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS a zaměřuje se na poradenství veřejnému sektoru, obchodní vztahy a zakázkové právo. Ondrej poskytuje právní poradenství zejména při realizaci komplexních projektů v oblasti ICT, inovací, dopravy, energetiky, pojišťovnictví a infrastrukturní výstavby. Ondrej se věnuje také regulaci drážní a osobní silniční dopravy a často podporuje zahraniční klienty při realizaci jejich záměrů v ČR. Je autorem mnoha odborných článků, spoluautorem metodik MMR v oblasti VZ a aktivním účastníkem odborných skupin a konferencí.
Tréner, kouč a lektor se specializací v oblasti školení pro oddělení nákupu, s důrazem na měkké dovednosti a nákupní kompetence. Je také majitelkou firmy a skupin na Facebooku a LinkedIn s názvem ProcureMe, které propagují lidský rozměr obchodu, péči o vztahy s dodavateli a pohled na roli kupujícího jakožto ambasadora nejlepších etických obchodních praktik s holistickým přístupem k jejich roli. Bývalý nákupčí s více než 13letou praxí v mezinárodních korporacích, jako jsou Samsung Electronics, Mars nebo Arjohuntleigh, ve sféře nákupů. Většinu své kariéry se věnovala nákupům nevýrobního charakteru, vedla tým operačního nákupu v SSC a také projektový tým v oddělení strategických nákupů ve výrobní firmě. Absolvovala mnoho specializovaných postgraduálních studií a vlastní certifikát Prince2 Foundation.
Od roku 2004 se věnuje nákupu v nadnárodních koncernech. Působila na různých pozicích v Procurementu. Intenzivně se věnuje zefektivnění procesů v nákupu s využitím moderních IT technologií, rozvoji nákupních kompetencí v oblastech strategického nákupu. Dále působí jako mentorka v organizaci Business & Professional Woman CR z.s. V současnosti zastává pozici Ředitele nákupu ve společnosti GasNet, s.r.o., která provozuje největší plynárenskou distribuční soustavu v ČR.
Již od dob studií na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze se pohyboval v advokacii, s níž spojil svůj profesní život. Založení advokátní kanceláře OTIDEA LEGAL mu umožnilo advokátní zkušenosti propojit s know-how společnosti OTIDEA v oblasti veřejných zakázek. Působil jako obhájce v několika mediálně sledovaných trestních kauzách a zabývá se tak mimo jiné trestněprávními aspekty ve veřejných zakázkách.
Jaromír Šponar je uznávaný držitel ocenění Microsoft MVP, který se intenzivně věnuje strategiím partnerství s Microsoftem v Konica Minolta. Jeho expertíza přesahuje pouhé úspěchy a zaměřuje se na posílení partnerského ekosystému a průzkum inovativních možností Microsoft AI pro podporu obchodního růstu. Jaromir je známý svým sdílením praktických poznatků a podporou spolupráce v technologické komunitě. Jako řečník má vášeň pro osvětování účastníků o tom, jak efektivně využívat AI technologie.
Zadávání veřejných zakázek se věnuje více než deset let, přičemž od roku 2011 působí jako vedoucí odboru veřejných zakázek na brněnské Masarykově univerzitě. Martin Hadaš tam společně s kolegy realizuje centrální nákupy prostřednictvím DNS a rámcových smluv, dále řídí zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných z programů EU či koordinuje používání eNástroje pro zadávání veřejných zakázek. Příležitostně také přednáší. Dříve vedl výběrová řízení v poradenské firmě.
Nela je zakladatelkou a duší společnosti Fpohybu, která vede prostřednictvím hravých, chytře navržených wellbeing programů sedavě a manuálně pracující lidi k začlenění pohybu a zdravých návyků do jejich každodenní rutiny. Otvírá jim tak udržitelnou cestu ke zlepšení jejich zdraví, výkonnosti a duševní pohody. V současné době je Fpohybu na misi budování zdravější firemní kultury ve více než 77 českých i globálních společnostech.
Sven je zkušený manažer ve světě logistiky, kolejových vozidel, infrastruktury a služeb mobility. V současné době působí jako koordinátor firemního nákupu pro Rakouské spolkové dráhy, kde má na starosti veřejné zakázky a udržitelnost. Jeho jedinečnou silou je role tvůrce a vlastníka revolučního nákladového modelu udržitelnosti, který je integrován do celkových životních nákladů (LCC). Jeho vlastní IT nástroj lze využít v různých odvětvích a pomáhá firmám shromažďovat reálná data pro vytváření pevných strategií a reportingu, např. CSRD, CSDDD a další.
EAME Procurement Manager - Corporate Services v globální společnosti ExxonMobil s více než 20 lety zkušeností v oblasti Procurementu, z toho 18 let strávených na vedoucích pozicích. Má rozsáhlé profesní zkušenosti v širokém spektru nákupních kategorií, zahrnujících Corporate Services, Marketing, Talent Management, Informační technologie, až po komoditní kategorie jako chemické produkty, paliva a maziva. Zaměřuje se převážně na strategické nákupy pro evropský a africký trh. Je vášnivou a aktivní ambasadorkou inkluze a diverzity, aktivně podporující rovné příležitosti pro profesní a osobní rozvoj žen.
Má za sebou 31 let zkušeností ve společnosti USSK, kde se zabývá různými tématy v oblasti nákupu. Mezi její odpovědnosti patří metodické řízení nákupních procesů, podpůrné činnosti, reporting, datová analýza a správu master dat. Aktivně se podílí na automatizaci nákupních procesů s možností využití RPA. Bibiáninou specializací je také mapování procesů a jejich analýza s cílem neustálého zlepšování a optimalizace. Oblíbeným pracovním krédem je: „Miluji rozmanitost své práce, každý den mě něco jiného překvapí.“
Dominika má bohaté zkušenostmi v oblasti nákupu a projektového řízení v globálních společnostech. V současné době se podílí na úspěchu stavebního gigantu PORR S.A. jako hlavní manažerka Centrálního nákupu. V minulosti pracovala na pozici ředitele nákupu a logistiky ve společnosti Siemens Sp. z o.o. Před touto profesní érou pracovala 7 let v PKN ORLEN S.A., kde vytvořila a úspěšně implementovala centrální nákup v celé skupině napříč Polskem, Litvou, Českou republiku a Německem. Manažerka s tahem na branku a neustálým zájmem o rozvoj odborných dovedností celého týmu. Spojuje strategické cíle s firemní vizí.
Lenka aktuálně pracuje jako nákupní manažer čínské skupiny CITIC Europe Holding a.s., kam spadají velmi rozmanité a nesourodé oblasti, jako je strojírenství, pronájem prostor ve vlastním administrativním komplexu, hotelnictví a do nedávna i fotbalový klub a stadion. Zde se zabývá zejména centrálním nákupem pro Skupinu, od nákupu energií, pojištění, operativního leasingu, až po další služby a zboží. Z předchozích zaměstnání má zkušenosti i s operativním nákupem a také se zadáváním veřejných zakázek.
Jako dlouholetá manažerka v oblasti práva, smluvních vztahů, veřejných zakázek a také jako life a business koučka, lektorka a autorka motivačních článků, publikací a videí propojila osobní a profesní svět. Orientuje se na vzdělávání lídrů, funkčnost vztahů a jako mediátorka také na řešení konfliktů. Lektorskou činnost využívá při kurzech osobního rozvoje zaměřených na transformaci životních situací s orientací na etikoterapii, emoční gramotnost a tvorbu vlastní reality. Zvláště pro ženy nabízí pohled na témata týkající se nabytí jejich rovnováhy mezi prací a osobním životem, možnosti realizovat se ženským způsobem i v převážně mužském kolektivu. Zabývá se změnou jako součástí života, kterou můžeme využít k vlastní transformaci. Je spoluzakladatelka a CEO „Priestor pre zmenu“. www.priestor.plus
Zkušenosti z oblasti bezpečnostního inženýrství, obchodu, veřejných zakázek a managementu aktuálně jako kouč a lektor využívá při doprovázení lidí v procesu jejich transformace v oblasti osobního rozvoje. Při práci s jednotlivci a skupinami se věnuje vzdělávání v oblasti etikoterapie, emoční gramotnosti a rozvoje osobního potenciálu. Výsledkem jeho činnosti je vytváření prostoru pro spokojený život v osobní i pracovní oblasti. Je spoluzakladatel a CEO „Priestor pre zmenu“.
Martin Rajman vede oddělení centrálních nákupů v České televizi a ve své praxi uplatňuje neotřelé nápady a postupy směřující zejména k zajištění odpovídající kvality plnění (jako například v případě nákupu služeb úklidu nebo ostrahy). Kvalitu v širších souvislostech hledá i v zakázkách v oblasti ICT. Jak se vypořádává s výzvami, které nákup výpočetní a kancelářské techniky může přinášet? Kde se inspiruje? Jaké nástroje používá?
Alexandra je vedoucí odpovědného nákupu v MOL Group se sídlem v Budapešti. Mezi její hlavní zodpovědnosti patří trvale udržitelný rozvoj skupinového zadávání zakázek, zlepšování a podpora udržitelnosti v rámci dodavatelského řetězce a neustálé zlepšování vypočtu emisí Scope 3. Před nástupem do Skupiny MOL pracovala jako poradce pro udržitelnost a strávila 9 let u společnosti vyrábějící elektroniku, jako odborník na dodržování předpisů v oblasti životního prostředí. Je certifikovanou vedoucí auditorkou ISO 9001 a 14001. Alexandra má Magisterský titul v oboru environmentálního inženýrství a inženýrství kvality. Svou profesní kariéru zahájila jako specialista nákupu ve společnosti vyrábějící kosmetiku. Má více než 10 let zkušeností v oblasti environmentálního inženýrství a poradenství životního prostředí. Své nadšení pro životní prostředí a udržitelnost nikdy neskrývala, a proto bylo učení vždy její silou života. Když Alexandra nepracuje, tráví svůj volný čas nejraději s rodinou, cestováním a aktivně se věnuje sportu.
Píše smlouvy o vývoji software, ale také servisní, licenční nebo distribuční smlouvy a fundovaně poradí i s ostatními záležitostmi souvisejícími s technologiemi a právem. Pavel Čech je právníkem v advokátní kanceláři SEDLAKOVA LEGAL, kde se společně s kolegy specializují především na softwarové a IT právo či na ochranu duševního vlastnictví. Je také zakládajícím členem hnutí Brno Legal Hackers, které přichází s kreativními řešeními problémů právě na poli práva a technologií.
Pavel je absolventem právnické fakulty UK, po jejímž absolvování zastával funkce ve státní správě, především pak ve spojitosti s předsednictvím ČR v Radě EU v roce 2009 a tématem elektronizace justice. Od roku 2014 působí ve Škoda Auto a.s., aktuálně na pozici Vedoucí strategie oblasti Nákupu a managementu kapacit. Současně zodpovídá za oblast podpory udržitelnosti v rámci dodavatelského řetězce Škoda Auto a.s. a oblast supply chain risk managementu. Z titulu své pracovní pozice se podílel a podílí na řešení případů dodavatelských krizí a insolvencí napříč evropskými jurisdikcemi a to jak z pohledu ŠA, tak z pohledu koncernu VW a současně expertně působí v oblasti monitoringu a zajišťování principů udržitelnosti v komplexních automotive dodavatelských řetězcích.
Martina má více než desetileté zkušenosti z různých pozic v oblasti nákupu, financí a IT projektů se specializací na oblast digitalizace a řízení změn. Při práci ve společnosti SAP Ariba se zaměřovala především na zajištění efektivity automatizovaných procesů klíčových zákazníků v rámci řešení SAP Ariba s jejich obchodními partnery. Od svého nástupu do e-Invoice Teamu ve společnosti Novartis navrhuje a řídí onboarding dodavatelů do systému SAP Ariba a plnění požadavků na efektivní a kompatibilní elektronickou výměnu dat a dokumentů ve 34 zemích (konfigurace řešení, nákup, fakturace). Martina se zaměřuje na analýzu, návrh, implementaci, standardizaci a neustálé zlepšování systémů a procesů v různých zemích s cílem zajistit spokojenost zákazníků a získat maximální efektivitu digitálních řešení.
Peter je spoluzakladatel a CSO slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie a integruje ChatGPT od Open Al na moderní řešení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší výzkumného a inovativního ducha akademické sféry, potřebu objevovat a jít za pravou podstatou věci. Peter, jako datový vědec, analytik a bioinformatik se dvěma PhDs (ze Slovenska a USA), je autorem více jak 30 odborných článků z oblasti umělého života, umělé inteligence a umělé chemie. V letech 2015 až 2020 byl zodpovědný za analýzu dat ohledně Parkinsonovy choroby v Lucemburském centru pro systémovou biomedicínu, kde byl i šéfem týmu strojového učení v rámci soutěží DREAM. Krom výzkumu má Peter i bohaté zkušenosti z IT světa, kde působil jako team leader a senior vývojář pro nadnárodní společnost a softvérový architekt jedné z prvních implementační smart-grid v USA. V rámci Cequence je jeho hlavní náplní vývoj a výzkum spojený se strojovým učením, umělou inteligencí a blockchain. Dnes se jeho nápady a vize o korporátních řešeních postavených na tom nejlepším z moderního digitálního designu přetavila do řešení Cequence, které denně pomáhají šetřit klientům tisíce hodin práce.
Marek je absolventem Právnické fakulty Trnavské Univerzity v Trnavě a aktuálně opět i jejím studentem externího Ph.D. V oblasti veřejného zadávání spojuje zkušenosti z působení u veřejného obstaravatele poradenské společnosti, jako i přípravy nabídek pro uchazeče z pozice interního zaměstnance. Po dobu dlouholeté praxe získal rozsáhlé zkušenosti s nákupem významných projektů v oblasti dopravy, infrastruktury a informačních technologií, jako i přípravy nabídek. Je autorem mnoha odborných článku z oblasti veřejného zadávání a spoluautorem Velkého komentáře k zákonu o veřejném obstarávání (WoltersKluver, 2016) a také vícerých dalších publikací zaměřených na tuto oblast.
V rámci projektu PROEBIZ působila po dobu čtyř let jako odborný lektor a administrátor se specializací na problematiku eAukcí ve firemním a veřejném sektoru, kde pomáhala českým a zahraničním klientům projektu PROEBIZ s nejsložitějšími e-aukčními případy. V současné době se věnuje dramaturgii PROCUREMENT BOARD TV, kde působí také jako moderátor pořadů pro odbornou veřejnost nákupu.